U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

liku liku jalan (3)

Sunday, August 29, 2010 by , under

Its like been an ages aku diam sebab asik mengupdate cerpen,;Renungan Rembulan selesai, tunggu Rindu Ramadhan lagi 1 babak. Then aku nak rehat dari buat projek cerpen dalam blog ni. Asbab aku rasa sudah sampai masa aku harus serius dalam dunia penulisan. Bukan lagi takat menulis dalam blog since last 2007.

Yeah, mungkin tempoh tiga hingga empat tahun terlalu pendek untuk buktikan aku boleh jadi seorang penulis yang bagus tapi banyak benda yang belaku atas aku dalam tempoh itu yang jadikan aku yakin aku memang berdiri dalam dunia untuk jadi seorang penulis. Dan aku ada di sini bukan untuk membuktikan pada siapa-siapa tentang siapa aku dan bagaimana aku atau hebatkah aku tapi aku suka kalau orang keliling cari aku sebagai tempat isikan masa lapang; membaca.

Justeru, aku bakal keluar dengan Projek Cerpen Sulung - Sampai Mati yang dah dipromo since last week. Actualy aku tidak ada plan langsung tentang projek ni sebab mmg serius menunggu hujung tahun untuk Projek Novel. Cuma aku rasa yea, y not aku keluarkan sesuatu yang mini untuk followers aku yang b4 ni dok sibuk tanya pernah ada hardcopy or tak. Its actualy more to a' debut.

Aku bukan lagi mahu sesuatu yang besar mcm aku plan empat lima tahun lepas. Aku cuma mahu sesuatu yang simple, yang boleh dibuat bahan bacaan dan sesuatu yang dikenang-kenang. Ya, dalam tempoh tiga empat tahun itu, ia ajar aku jadi seorang yang sempoi; less is more.

At the moment aku bz wif those stuff, dan after raya bakal ada sesuatu yang lebih wow, InsyaAllah. Aku mohon moga pengharapan aku dalam dunia penulisan akan termakbul oleh Dia.

Good day fellows.. ;)



| edit post

3 Reply to "liku liku jalan"

Sandra Azwan on August 29, 2010 at 3:32 PM

good luck Uzair!;-)

http://bysandraazwan.blogspot.com

 

hakimfaridzul on September 1, 2010 at 12:02 AM

all the best uzair!

 

Faisal Admar on September 2, 2010 at 2:31 PM

wah! keep it up bro :)