U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Dear Diary (2)

Wednesday, July 07, 2010 by , under

dear diary,

Aku tak tahu mana nak mula. Aku tak tahu kehidupan apa yang sedang aku ada sekarang. But 1 thing im so sure; my life is getting harder. My life belum menunjukkan sebarang peningkatan in positve way tapi aku selalu mencuba yang terbagus.

Peoples around; especially for those yang not so close to me, always thot kehidupan aku hebat sebab aku dikeliling manusia-manusia hebat. Ah! yeah its obvious. Aku ada ibu yang hebat, ayah yang hebat. Aku ada kawan-kawan yang hebat, yang kerja mereka hebat-hebat. Aku didampingi orang yang hebat. But still, life is not get enuf.

Aku tidak ada tukang pujuk yang boleh selalu kasi tahu aku; bersyukurlah untuk itu. Tapi jiwa kuat aku selalu nasihatkan diri sendiri, just be gratefull for what you had. Kalau sudah rezeki takat itu, itulah sahaja. Kalau setakat itu orang mampu kasi, ya, setakat itulah saja. Jangan megada-ngada mahu meminta lebih.

Sebab ya, itu yang ibu dan ayah selalu ajar aku tanpa dikasi tahu zahiriah. Maksud aku, they dont realy say it to me directly tapi ibu dan ayah selalu tunjukkan itu pada aku. Ibu dan ayah bukan orang yang meminta-minta. Ibu dan ayah selalu sedar, kehidupan kami belum sempurna, jadi berdua mereka masih tetap bekerja.

Aku mahu jadi seperti ibu dan ayah. Walaupun aku sedar, keliling aku dipenuhi orang-orang hebat yang kalau aku mahu, ya, aku boleh menumpang kesenangan itu, just like a snap. Tapi ajaran ibu dan ayah since like I was a baby, buatkan aku tak suka meminta. Aku suka berdiri sendiri without asking people to give what i want for free. [Its difrnt kalau mereka yang memang nak kasi. LOL] Kalaupun aku suka dikasi tapi aku tak reti meminta. Sebab itu, aku cuba untuk strugle to maintain my life dan apa yang aku ada sekarang, even its not that big enuf.

Aku bukan meminta sesuatu yang bazaar dalam kehidupan aku. Aku tak meminta kehidupan yang detail. Aku cuma berharap, one lucky and perfect day, ada seseorang yang betul mahu memahami siapa aku, dan menyokong kehidupan aku, menyokong rasa suka & sepi aku. Menyokong rasa marah dan cinta aku.

good nite, dear diary..

- uzair




| edit post

2 Reply to "Dear Diary"

Safinaz Eurieqa on July 8, 2010 at 12:26 AM

aminn....
mmg ada seseorang yg akan betul2 mahu memahami urself..
cuma mgkin blum tiba masanya Allah nak tunjuk kan si dia pada awk..
just teruskan berdoa ya..
and gud luck for ur life..

 

hakimfaridzul on July 13, 2010 at 2:40 PM

chill mr uzair, urm...tu la kehidupan..

tunggu masa dan ketika, then u akan jumpa the right person!

^_^