U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Yes, You Know.. (3)

Tuesday, June 01, 2010 by , under

Dalam ramai-ramai orang yang pernah ada dan hidup dalam dunia penghidupan aku di bandar Kuala Lumpur, aku suka sekali untuk kisahkan tentang seseorang ini. Ok, this is sort of clise from me towards people yang aku kenal; orangnya sederhana, a good looking uptown guy, mata dia tirus di hujung. Tubuh dia sempurna. Kulit dia sawo dan satu-satu yang paling buat aku sukakan dia adalah, senyuman yang bakal menampakkan baris gigi putih dia. Dan dia tua tiga tahun dari aku. Sebab memang aku suka orang yang sebegitu. L O L

To make it more clear, lemme call him; Mr. Z dan Cerita aku dengan Mr. Z, bermula kurang lebih setengah tahun yang lepas.

Pagi itu dia buzzed aku di FB dan kami berbual dan berbual dan berbual. Aku tak terkejut tentang dia yang jadi followers cerita2 aku dan dia invte aku untk lunch 2getha. Aku tak decide masa yang lama utk cakap 'ya' pada ajakan dia even kami baru kenal untuk masa yang baru sekejapan. Sebab? Owh come on, siapa nak say no utk ajakan dr orang sebagus dia. PLUS, im free that day. So yea, why not, its just a lunch.

Petang itu kami bersua. Aku & mr. Z ketemu kali pertama di sebuah deretan kedai makan yang selalu jadi tumpuan. Oh! Ya! *Awal2 Mr. Z dah kasi tau, his taken. Disebabkan itu juga aku tak ada any intention lain untuk jumpa dia selain; makan tengah hari. And yes, kami makan tengah hari dan pertama kali aku duduk dengan dia, i felt very comfort. The way dia ketawa, the way he smile, the way he ask me soalan2 ttg hidp aku as a writer. It still clear in my eyes how dia tersipu2 and bila aku tanya kenapa. dia menjawab;

"I tak sangka, I dapat lunch dengan seorang penulis..."

A dialog yang aku never expected will cme out from a person like him. Thats it.

Dan begitulah cerita kami bermula. Sejak itu Mr. Z orang yang paling rajin menelefon aku, paling rajin buzz aku di FB and my phne. belum sampai dua tiga hari kemudian, pagi-pagi lepas aku sarapan, dia akan ajak aku jogging whice is itulah kali pertama aku diajak sumbody utk keluar dan do sumthing more exiting. Yes. Jogging. Dan sejak itu, setiap minggu, setiap hari waktu Mr. Z tidak bekerja, dia akan habiskan masa dengan aku.

Kami pergi jogging once every week, dan kami sarapan sama, kekadang dia teman aku siapkan kerja, petang dia balik rumah.

Kalau dia cuti, kami keluar, nonton muvie, kami makan sama-sama. Dia share perkara-perkara tentang hidup dia dan aku cerita banyak perkara ttg hidup aku. Belum sesaat pun aku rasa bosan kalau ada dengan dia kerana dia; orang yang selalu tahu how to handle a silent person whice is, Aku. DAN kami kongsi perkara yang serupa; dunia penulisan. *Now aku remember, aku pernah catat sesuatu tentang Mr. Z di dalam blog ni.

Mr. Z tahu apa yang aku tak suka, Mr. Z tahu apa yang aku suka. Mr. Z tahu macammana nak bikin aku ketawa dan Mr. Z tahu, kalau aku merajuk dengan dia, aku bakal tidak merajuk lama. Sebab Mr. Z tahu cara utk pujuk aku. Mr. Z yang temankan aku beli barang rumah aku. Mr. Z yang tolong aku angkat barang waktu aku mahu pindah dr rumah lama ke rumah baru. Mr. Z yang tahu minggu ni aku sedang sibuk dengan apa, minggu depan aku akan ke mana, dengan siapa aku berurusan. Mr. Z tahu aku ada ini, aku tak ada itu. Aku rasa, Mr. Z lah satu2nya orang luar yang banyak tahu tentang dunia sebenar aku.

Sampai satu tahap, Mr. Z sudah aku anggap; dia kekasih gelap aku.

Walaupun dia sudah berpunya. Walaupun kami tidak pernah rasmikan apa-apa. Tapi aku sangat sayangkan Mr. Z. Mr. Z selalu mendakap aku. Mr. Z selalu sangkutkan letak di bahu aku kalau kami berjalan berdua. Mr. Z suka kuis2k tangan aku dan Mr. Z pernah cium tangan aku kalau dia hantarkan aku pulang. Ya.

Tapi...

Baru sekejap tadi aku belek2 kotak missed call dalam phone aku. 28 April 2010 adalah tarikh akhir Mr. Z membuzz aku. Dan 28 April 2010 juga adalah hari terakhir aku melihat dia. Sejak 28 April, aku dah tak dengar suara Mr. Z apalagi untuk menatap dia. Aku kol, sudah tak berangkat, text juga tak dibalas. Sejak 28 April, aku asyik bermenung ke mana dia. Rupanya dah pun lebih sebulan dia hilang.

Mana dia Mr. Z yang setiap hari ada dalam hidup aku? Dia sudah hilang.

Mana dia Mr. Z yang selalu ceritakan masalah rumahtangga dia pada aku? Dia sudah hilang.

Mana dia Mr. Z yang pernah cakapkan, tak pernah akan lupakan aku? Dia sudah hilang.

Dia sudah hilang.

Tapi..

Eh! Baru sekejap tadi aku sengaja singgah2 di blog Mr. Z. Aku dikit terkejut, asbab kali terakhir aku singgah di blog dia hari tu, its not been update for a quit a time. Tapi tadi he cme wif new story. Tulisnya, dia sudah jadi seseorang yang dia mahu. Maksud aku, dia sudah dapat new job, yang kerja dulunya dia asyik rungutkan pada aku, "I tak suka kerja sekarang, I nak cari kerja lain.."

Aku suka kerana itu yang dia mahu dan dia dah dapat itu.

Cuma aku tak tahu kenapa dia perlu untuk jadi, Senyap.

Is it because kerja baru itu bersangkutan dengan dunia kerja yang bakal aku lalu? I dunno how 2 make it clear for you peeps but.. entah.. ok, let me gve a hint. Kerja aku adalah a writer, soon my nvel project will out, with a few single project, got songs bla2.. and to promo it to public, we need a reporter, izzit? Could be dia rasa aku akan take advantge dr dia since my project will on soon. Thats it! Its prety clear.

Owh come on Mr. Z. Or mungkin ada alasan lain...

Kalau Mr. Z ada baca tentang ini, mesej aku pada Mr. Z

Please... you know; I Miss You, badly...



| edit post

3 Reply to "Yes, You Know.."

Hizami Li on June 2, 2010 at 1:16 AM

wow.
i dunno what to say.
hurm.
;)

 

hakimfaridzul on June 3, 2010 at 11:56 PM

uazai, chill la..
Mr. Z busy kot.

mungkin dia diam, dia tak melupakan anda!

smile la~

:))

 

Lasykar Langit dan Bumi on June 14, 2010 at 2:07 AM

trust me, ada sbb dia berbuat bgitu...
jgn judge dia k... i blieve u also know him pretty well uzair...