U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Jalan Jalan Aku (3)

Wednesday, January 20, 2010 by , under

Pagi ini elok sekali. Elok menurut aku pada waktu bangunnya aku, on lappy, pasangkan lagu Akhedi Maak; Yara feat Fadhel Shaker, fave aku yang dah lama x dengar. Kemas2kan bilik yang kecil, dalam kepala otak dah fikir mahu keluar lepak havin a coffee di town area.

Lama juga aku tak begini. Lepaking here at Pavi, sendiri. Tengok2 manusia, cari-cari ilham untuk manuscript aku dan skecthing utk deco annual dinner kak G this Mei. Aku sudah putuskan untuk sub one of cerita yang ada dalam simpanan aku cuma aku mahu tukarkan tajuk asalnya. Dalam kepala otak aku sekarang sedang berangan mahu gantikan dengan "Kisah Kisah Pertemuan dan Perpisahan".

Sounds amat skema aite? Duhs, i dont care. Its mine. LOL

Pagi semalam pun menyenangkan aku. Dua hari sebelum semalam, awal2 dah ditanya dia kalau-kalau mahu jogging pagi selasa, asbab dia cuti. I said YES! lol. Pagi2 sudah di ambil dia ke Tasik Permaisuri yang rupanya lebih permai waktu pagi. Aku terlalu jarang ke sana. Maklum la, bukan ada siapa nak bawa. Duhs2.

Spent a time dengan dia, juga bole buat aku senyum2 sendiri. Orangnya sederhana. Orangnya selamba. Orangnya lucu. Orangnya penuh sikap dramatic yang mungkin dia sendiri yang perasan tapi itu aku suka. Orangnya suka bikin aku senyum-senyum sendiri kalau dengar usikkan dia. Orangnya manis. Orangnya.. entah. Aku suka.

Dia suka bercerita tentang interest dia in writing world dan dia sukakan dunia penulisan yang aku reka. Aku, suka berkongsi tentang apa yang aku tahu even not that much but im sure aku tak pernah lokek. Itu juga buat aku senyum. Kerana jarang-jarang manusia yang lepak dengan aku suka bertanya tentang apa yang aku suka.

Dan kami juga suka bertengkar tentang dia yang meminati Tok Ti yang aku pangkah. While me suka cakapkan tentang Kak G yang dia tak berapa gemar. Jadi kami berlawan cakap. But still in gud way. Dia hormatkan pendapat aku dan aku hormatkan cara dia. It shows dia orang yang matang even sumtime nampak budak2.

Ya, aku sukakan dia.

Tapi. Shit! Aku tak sukakan part ini. Sebab aku selalu dapat babak utk katakan line ini;

"Dia sudah berpunya! Demhh.."

Got what i mean?

Aku senyap.

Dan aku sentap.
Hurmh...

Aku tengah bermenung, mata menghadap ruang kotak GSC Pavi yang luks like a huge cube. Aku macam mau turun ke bawah, beli tickt utk Vampire Asist yang sampai sekarang aku sangat mau tonton. Tapi tak seronok kalau tak ada yang menemani. Anybody? Anybody single. I mean real single..

Sebab yang selalu datang dan yang tak sengaja selalu aku kejar, finaly adalah kekasih orang. Crap! Come on Uzair! Back OFF!



| edit post

3 Reply to "Jalan Jalan Aku"

:N:A:Z:R:U:L:aziz: on January 21, 2010 at 1:48 AM

dh ciap ke 2k2p??seharian kt starbuks pavi rasanya..

hurm, part "Dia sudah berpunya! Demhh.."

slalu tjadi kpd semua org..
tp pelik, layanan org y dh brpunya kt kita tu kadang2 lebih dr dia layan org y sepatutnya dia layan..
n dia mampu buat kita menangis gembira dan ketawa duka bila brsama dia..

 

Penapenis on January 24, 2010 at 1:27 AM

^_^ suweet.. love it mr U..

 

hakimfaridzul on January 27, 2010 at 8:55 AM

huhuhu...
takpe2..
cari la yg lain..
die dah burpunye???
tak confirm sampai keakhirnya kan??
huhuhu
mane tau de peluang??
who noes???
kan ramai yg minta u..
agagaga..
takkan sorang je yg u respond??
huhuhuh