U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Lalu... 1

Thursday, September 10, 2009 by , under

Berbekam semula hati aku bila dihantar pulang ke Kuala Lumpur lewat malam, tadi. Entah bila lagi aku akan merasa bahagianya memiliki orang-orang yang boleh membawa aku keluar dari dunia sepi. Senangnya bersenggang dengan manusia yang sudi mengajak aku lupakan masa sunyi. Tak semena aku tak reti bercerita tentang rasa aku sekarang. Indah sejak dua-tiga hari belakangan ini.
Aku tak mahu katakan apa. Hanya aku, dia dan mereka yang membawa aku terbang ke sana, yang memahami bahagia ini. Besar hati aku kenal dengan dia; jarang-jarang aku menemukan manusia yang boleh mengusik dunia aku dengan perlakuan dan ajakan. Tapi benar, dia beza. Dunia dia sederhana tapi bagus saja.
Waktu turun dari gerabak keretapi, lalu dirangkul dia. Waktu berhabis masa sama-sama merasa suasana kerjanya. Waktu mengenal seisi keluarga dia. Waktu duduk berbuka, merasa lauk2 kampung, penuh selera. Waktu berada di dataran padi huma; habiskan masa senja. Waktu menapak basahkan kaki di jeram lama, telinga dengar air hempas dari atas lalu ke batu jatuhnya. Waktu membawa aku keliling kampung, lembu, kambing bersepah depan mata.
Ah! Apa lagi yang lebih indah dari ini?
Ya, aku akan kembali nanti cuma ironinya, belum pun sehari, aku dah rindukan semua. Thanx Brader Mun. Such a beatifull day ever wif you thre. Eih! Nanti kita ke Bali yeah!



| edit post

1 Reply to "Lalu..."

Anonymous on September 11, 2009 at 2:45 AM

happy that u r happy for whatever reason k..stay happy k - bro JJ