U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Tiga Malam (2)

Thursday, September 03, 2009 by , under

Malam merdeka hari tu, bukanlah merdeka yang terbaik pernah aku lalu. Aku duduk sendiri di rumah. Yang lain pulang ke kampung. Sunyi di rumah besar begini seorang. Hajat nak tidur dalam bilik tapi bosan, aku tidur di luar. Tidur aku dengan rasa beza sekali. Aku dilambung rindu; lagi.
Entah sudah berapa lama. Aku nampak si dia yang aku suka sedang jalan dari arah sana. Aku panggil tapi tak di dengar.
Jadi aku lari kuat-kuat kejar dia. Aku peluk dia. Dia pimpin aku, tuju ke masjid tapi sesuatu berlaku dalam masjid waktu itu. Kami (whice is aku dan semua jemaah lain) dikepung dengan terrorist. Sampai satu saat, one of the pengganas acukan pistol pada aku dan si dia.
Aku terjaga! SHIT! Aku bermimpi ketemu dia. Weird sbb aku jarang mimpikan seseorang. Ironi juga mimpi ni. Extreme barangkali. Tapi aku nangis teresak2 kaw2 lepas tersedar. Kenapa eh?
* * *
Hari merdeka, kelmarin, aku bosan duduk di rumah. Buat ni tak kene, buat tu lagi tak kene. Ask members out, msng2 mcm hampeh buzy ngan plan & partner sendiri. Petang tu aku plan buka di Pavilion sebab malamnya aku mahu ke gym since dah a week aku tak burn fat there. Jadi, pukul enam lagi aku dah berlegar kat sana. Pandang kiri kanan. Aku singgah di Ferragamo. Aku nampak new shades thre. Belek punya belek, da jam 6.30. Kalau lambat sket, da ramai orang. So aku turun ke food republic. Aha! I'll cme bak fer that blackies. For raya.
Dah lama aku tak makan2 di sini. Since aku pulang ke JB last week. Tekak rasa nak makan KFC. Beratur panjang. At 7 baru grab my zinger tapi aku tak duduk di situ. Take away mau makan di food place. Orang sana sini dah penuh. Aku jalan terus. lalu duduk depan satu kerusi kosong menghadap ke Madam Kwan's.
Belum pun sampai 5 minit. Aku terpandang seseorang. AWH MY! Betul aku jadi nervous yang dah lama tak datang singgah. Aku nampak si dia yang aku suka melintas jalan depan mata. Berdua. Dengan siapa? entah..
Aku bangun cepat-cepat ikut mana dia pergi. Nak ambush but ah! Totally not me. Cepat-cepat ja jalan si dia dengan si badut yang aku tak kenal. Aku dah berdebar tahap kronik. Dia orang tuju ke Nandos, rupanya. Oh. Mereka berbuka berdua di Nandos. Padahal aku mengajak macam nak gila, cakap bizi. Bullshit!
Aku hampir-hampir nak masuk tunjuk muka tapi kaki aku belok arah lain. Aku tegak pandang diorang menjamu. Tangan aku dah genggam plastic KFC with all broken heart. Patut lah ada aja alasan dia kasi utk lepak sama. Rupanya ini. Fine! Aku tak tahu apa yang aku rasa. Its all such a crap.
Malam itu, aku terima mesej dari si dia yang aku sangat tak boleh terima. Ah! Gua bukan haprak nak terhegeh kat you. Buzz OFF! Jadi aku dah tak mahu cakap banyak. Aku mahu diam. Lelah asyik mengejar.
Kasihan aku...
* * *
Semalam aku bangun lewat petang dengan duka nestapa. Bangun aku sudah seperti tak ada nyawa. Pulak, tiba-tiba one of my fren pasang radio klasik, kuar lagu Uji Rashid;
"Anak punai anak merbah..
Terbang turun buat sarang...
Anak sungai pun berubah..
Ini pula hati orang..
Mengapa dikenang..."
Ah memang PAANG! Penampar kene kat aku. Kene lah sangat.
Petang jam 5.30 aku awal-awal dah sampai di Pavilion lagi. Ke Tangs. Aku nampak kad raya terjual kat situ. Aha! Dah bertahun aku tak kirimkan kad raya to siapa2. Masalahnya aku tak ada alamat siapa-siapa untuk aku kasi. [siapa2 nak kad raya bole anta alamat rumah. LOL]. Kalau kelmarin aku di tingkat bawah, semalam aku ke tingkat atas sekali. Berbuka di El Amar. Lama x merasa grilled chicken. Yang lain buka beramai-ramai. Aku sendiri di hujung meja. Sepi tapi tak apa. Janji kenyeng. Gua tak mintak duit orang. [tbe2 baran. LOL]
Kelmarin juga, selepas that shit moment, plan aku ke gym tapi tutup. Hari merdeka barangkali. Last saturday aku ke sana, pun tutup. Sigh. So semalam aku ke gym afta a week. Dua jam bakar lemak, aku teringat brader yang slalu wear shirt numb 66 yang suka tegur aku dengan mata dan senyumnya, yang dah dekat dua minggu tak nampak muka. Lepas raya nanti jumpa balik, agaknya.
* * *
Hari ni, tadi.
Aku nak ke KLCC. No matter what, aku nak buka di Aseana. Rindu hot choc thre. Besides aku mau amik my banggle tapi aku lambat keluar. Jam 6.30 baru terkedek nak ikat tali kasut. Berbual dgn Brader Mun yang br balik dr Langkawi punya pasal [miss u big bruh. ;p] padahal dah janji wif tha guy, i'll pick at 7 sharp. Kah! Since when you tak punctual, Uzair? Sigh.
6.50 aku sampai di Lrt Masjid Jamek. Weih fellows! Aku berbuka dengan angin ekon tadi. Train jamed 20 minit tak gerak2. Ini dah tak kelakar namanya. Nak patah balik, lagi buang masa. Mau atau tak, aku tnggu sebab kakak polis say tha train will gerak manually. Fine!
Jam 7.40 baru aku sampai di KLCC. Gud! Afta pick tha banggle, aku trus ke Aseana. Lah! Ramai pula yang datang berbuka sini. Aku turun ke bawah. KFC or Burger King? Ah! Aku mabuk. Tekak tak terasa nak makan dua benda ni. Aku jalan terus ke Convention Center. Menyusur UOA building. Aku nampak Subway. Macam nak drop thre tapi waktu jalan2, kepala otak teringat Pizza Hut yang aku nampak dalam paper. Aha! Pizza! Sounds kewl. Whres pizza nearby?
Pavilion!
SHIT!
Dah tiga hari straight aku berbuka di Pavi. Sendiri. Hurmh.
Kuala Lumpur! Build nother place please...
*dicatatkan oleh aku tengah malam tadi tapi tak sempat post. Mata tak melekat.



| edit post

2 Reply to "Tiga Malam"

Arif Johari on September 6, 2009 at 11:05 PM

alololo.. cool post bro..

sekarang ni pavi is ur own kitchen la yer..
nak makan buat keputusan last2 stuck kat pavi..
ahahhaa..

 

Anna on September 7, 2009 at 1:43 AM

hahaha..hahahaaa..!! *opss!*