U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

World! Hold On! (0)

Wednesday, November 19, 2008 by , under

Hujan melebat. Telinga aku dihadiahkan banyak pertanyaan tentang kenapa aku tersenyum banyak kali hari ni. Aku tanyakan balik pada mereka; selama ni tak pernah nampak aku senyum? Kata mereka, bukan x pernah nampak tapi aku kata mereka; susah nak senyumkan diri. Ah! Aku diperhatikan rupanya.
Seingat aku, aku saja yang merasakan perubahan ni walhal rupanya aku sedang kongsikan dengan semua mata yang memandang tanpa rasa sedar. Biarpun ya, aku rasa lain benar perjalanan hari ni.
It start from last nite actualy. Beberapa hari belakangan ini, aku tak senang duduk dengan permasalahan yang ditimbulkan beberapa orang kepada aku. Jadi aku decide untuk keluar hang out lepak-lepak. And Last nite im out wif somebody ke KLCC. Tempat yang boring sebetulnya. Aku bosan ke KLCC. Tapi aku tak tahu kenapa aku menjawab 'Ya' untuk soalan dia; "Kita lepak makan kat KLCC, mau?".
Mungkin dia yang di pandangan mata aku; cool. Orangnya simple tapi relex. Perbualannya matang. Matanya kosentrasi waktu aku sedang berkata. Ceritanya bersahaja. Dia buat aku felt calm everytime, sejak aku labuhkan punggung ke dalam keretanya, kemudian menjamu di sana, sampailah dia hantar aku pulang di depan blok hostel. Malamnya aku tidur dengan rasa smooth without any probs seperti dia sudah membawa semua masalah aku tinggal di jalan-jalan kota waktu menghantar aku pulang.
Aku bangun pagi dengan rasa fresh and bright. Cuaca pagi ni pun tenang, mendung tapi bukan hujan. Ada sedikit kabus. Aku ke kelas dengan rasa bersemangat dan dua jam selepas kelas mula, hujan rintik rintik turun basahkan lantai bumi. Ahrhm.. Aku jadi betul-betul bernyawa. Cuaca mendung tapi segar..
I dont knw..
But i had a best day..
Ever..
I feel it..
Cuma, ya; terima kasih untuk dia tapi; Hah! dia dah berpunya. Alaaahh.. haha



| edit post

0 Reply to "World! Hold On!"