U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Aku Janji. (2)

Thursday, July 29, 2010 by , under


Ini adalah sebuah pengakuan diri.

Aku seorang lelaki.

Aku hidup sendiri, di bandar besar; tapi sepi.

Aku tak ada kawan yang kenal betul dan memahami.

Aku jalan sendiri, ke sana, manapun, bahkan ke sini.

Aku tak hidup mewah dengan duit berlambak berkati.

Aku selalu duduk diam, dalam bilik kosong, mendakap kaki.

Aku tak harap apapun dari engkau, dari si dia,
atau mana-mana perempuan, bahkan lelaki.

Aku percaya semuanya hanya dari Dia; Ilahi.

Aku hanya budak kecil, suka diam memerhati,
belum ada apa pada dua tangan; kecapi.

untuk Ibu, Ayah, Amir, Amar..
Mohon diri aku dimaafi..

Hidup kita bakal aku ubahi..

Kalau pun bukan sekarang, suatu hari nanti.

Aku janji.



| edit post

2 Reply to "Aku Janji."

hakimfaridzul on July 30, 2010 at 9:54 PM

:)

 

Yul@A.J.M.S.M on August 1, 2010 at 9:03 PM

we hope we can