U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

the Updates. (3)

Wednesday, April 07, 2010 by , under

Its been a while aku tinggalkan kekasih aku yang seorang ni sendiri. Bukan tinggalkan langsung cuma belum ada free time to update it. Pun bukan kepala otak aku kosong cuma aku belum ada idea. Pun bukan hari2 aku terlalu bz cuma aku selalu mahu make sure my day tak kosong.

So, kalaupun tak ada apa nak buat, aku akan tetap buat apa2 yang boleh dibuat. Dan aku terima apa-apa invitation yang datang atas meja aku walaupun sebetulnya event or those stuff bukan perkata yang aku minat. And salah satu invitation itu is to attend Anugerah Bintang Popular 2009 di Genting last sunday.

Aku bukan lagi pengikut ABP since last 1998. Aku bukan lagi orang yang selalu berdebar-debar kalau ABP dtg every year. Aku bukan lagi orang yang sibuk-sibuk membelek paper tengok siapa finalis Penyanyi Wanita Popular or Pelakon Filem Wanita Popular. 1998 was the last time kakak Ziana Zain di nominated dalam ABP dan kali terakhir dia menang Most Famous Actress.

Dan aku pun bukan pengikut mana2 award di Malaysia yang tidak melibatkan kakak Ziana. Seingat aku yang terakhir is 2003, waktu kakak Ziana menang Best Pop Song di Anugerah Era yang sekarag dah tak ada.

Tapi aku pergi juga asbab ajakkan si kawan ni. Kerana ajakkannya disertakan wif a nite di First World. Pun, aku terima sebab aku mahu berehat2 dan habiskan masa senggang di atas awan memang mendamaikan. Cuma yang tidak ada beza, aku masih sendiri. Terakhir kali aku ke Genting tahun 2003/2002. Tidak banyak yang berubah. Cuma aku lebih suka kalau ke Cameron. Hijaunya lebih mempesona.

Aku menonton ABP dengan rasa biasa-biasa saja. Tak ada siapa-siapa atau apa-apa yang mengujakan aku. Cuma aku terlalu rindu lihat kakak Ziana perform atas stage itu. And the last time shes on stage is 2006. Ah! sungguh lama. I just hope next year, i go 2 Genting utk saksikan dia since this year she'll do a comeback. I realy miss her much. Im sure all her fans feel tha same way to0.

Plus aku rasa kalaulah Bintang Paling Popular bukan tercalon antara golongan artis, aku rasa that award bukan milik Tok Ti. It should belongs to our Prime Minister, Najib. I see her face like evry time kat tv, hari2 muka di paper, hari2 ada ja agenda yang dirancang dia. Aku bukan politics person dan aku bukan mahu judge siapa2, cuma aku rasa senang juga lihat dia always cme out with ideas.

Walapun kdng2 prety boring juga wif his same plan, but at least, we Malaysian realy boleh tahu yang Najib memang sedang bekerja. Cuma aku rasa sangat funny kalau tengok menteri-menteri bersidang. I dont realy get what actualy yang boleh membuatkan dia orang sampai (to me sudah tahap rude)memaki hamun dlm Parlimen. Realy i dont get it..

And btw, untuk megsustainkan blog ni as a short story blog, aku akan postkan a new short story but aku akan hidekan Pernikahan Sulit dan Khairy Armani asbab bukunya akan dipublishkan soon, InsyaAllah..

So for those yang belum hbis baca cerita tu, sila2 lah. Sementara it still FOC..
For those yang dah langsai baca and still ask 4 my new naskah, I realy appreciate that. Soon keh.

Hee..

*aku menulis dalam keadaan demam. Esok cotinue lagi. Sekian.



| edit post

3 Reply to "the Updates."

Hizami Li on April 8, 2010 at 12:36 AM

duh.
till when FOC tu?
hohO~

 

hakimfaridzul on April 8, 2010 at 12:44 AM

ouh!!!
semua cerita sudah dibaca dengan jayanya!!!
nway, memang lama anda tinggalkan pujangga bujang lara ini mr uzair!!!

 

:N:A:Z:R:U:L:aziz: on April 8, 2010 at 1:44 AM

demam ke??
moga2 tmbh baik

hurm
masih menanti tuk kamu publish 2k2p...