U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Tiada Title 1

Monday, November 16, 2009 by , under

Ada beberapa perkara yang buatkan aku mahu kata Pisau Cukur adalah filem yang tidak berkualiti tapi sangat fresh from industri. Dan aku menolak kata2 orang, Pisau Cukur adalah filem yang membosankan. Its actualy ada pro and cons. [Hengkau kalau disodok filem berat2, ko malas nak fikir. Kalau da dikasi filem ringan cakap x bagus. KHAU KHENAPA? lol] Ada yang bertanya, why actor2 tersohor like Umie Aida, Maya Karin, Khatijah Tan, Liyana Jasmay & Datuk Rahim Razali terima tawaran utk act dalam this film yang to0 simple and forgetble utk bakat besar like em.

Wait!

There must be a reason when orang sudah tersohor like em mahu ada dlm film ni. They usualy out dengan peran2 berat yang actualy kadang2 merimaskan. To me in other side, we boleh tengok dia orang dalam suasana yang more rilex. Tak perlu emosi yang besar dan feel yang melampau. We, people oredi knw they all such a gud actor yang ada dalam industry and why not kdng2 kita lihat mereka dalam situasi yang beza. At least, filem2 ringan like this need em to role this play. I bet u guys, even watak Umie Aida, kalau dikasi pada others, it maybe tak sehebat dia.

Cuma satu perkara yang maybe aku rasa we still ke belakang, its all about budget filem kita yang small. Ada juga yang kata why shot dalam kapal yang fake. Gila nak tempah satu kapal. LOL. I mean its fine if nak menggambarkan we berada dalam kapal. Tha director should watch, Mann [Amir Khan wif Manisha Koirala]. They bukan shot dalam real kapal but suasana or props yang derang guna bikin its like betul2 ada dalam kapal.

Bukan aku mau kata Pisau Cukur langsung tak ada but shotnya balik2 tang spot tu. Pisau Cukur dalam ceritanya seharus menggambarkan sifat glam. We talking bout cerita yang ada unsur Sex & The City. But they failed dalam perkara ni.

Shot dalam ballroom tu, nampak sngt shot dlm ballroom hotel mana ntah. Pi la sewa Ballroom Hotel Concord tu. Or else part shoping dlm kapal. Butik tahun 80an mana depa sambar buat shot. Ko bantai je shot kat Pavi tu. Touch up mana2 angle biar nampak gah. Duhs! This make me realy dispntd la. Sumtime benda simple like this pun bole bikin filem nampak bodoh. But yeah its all about budget. BE CREATVE la tuan director! Cuma tha muvie was cool actualy.

A lot was happend last week. My dear housemate, Izmir accdnt last Thrsday morning round 4am. Oh my... aku terlalu kaku untuk senyum, semalam, waktu aku visit dia di Gleanegles Ampang. Aku tahan air mata tengok orang yang selalu ada dengan aku, terbaring atas katil dengan kepala dijahit 7 kali. Kaki terbalut. Sudah seminggu aku tak ditemankan dengan ketawa dia, di rumah. But aku sangat happy, at least dia masih di situ. Bukan betul hilang selamanya.

And since last wknd juga, one of my housemate [music student] dah muve out. The rest, budak2 teater, sibuk dengan practicing teater yang mau dipentaskan this monday, so theyll stay at Akademi this one week...

Konklusi? Tinggallah aku seorang di rumah...

Partey? LOL



| edit post

1 Reply to "Tiada Title"

Arafat on November 17, 2009 at 10:41 AM

Aku tgk Filem ni sabtu lalu. Bolehla. At least buat aku ketawa hehehe.