U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Lenggang Kangkung (2)

Monday, November 02, 2009 by , under

Sabtu hari tu patutnya aku sedang menunggu ajakan seseorang untuk nonton 500 Days of Summers. vieAku teringin tengok that muvie sbb alun ceritanya macam cool. Tapi aku dah agak dia x akan jadikan hasrat aku kenyataan so i just dont gve a damn to that. Jadi Malam Holleween lalu aku & my boy ke Curve. Tapi di Curve tak ada cerita yang aku mau. So we decided to watch Inglorious Bastards. Ok, perkara pokok yang paling aku tertarik sbb ade word BASTARDS. Pas2 time mau beli tha tick, aku nampak poster "Brad Pitt is a Bastard".

Aku gelak.

Aku bukan orng yg pegang terms 'last minute plan' tapi bab tgk wayang aku selalu fail untuk pegang prinsip tu. So aku beli juga sbb atleast ada mr Brad. Yeeah aku peminat Brad Pitt, bukan sbb dia hawt [yea he is] tapi sbb dia always succes in evry charactor yang dia peran. Aku peminat dia dalam cerita Meet Joe Black, Ocean 11, 12, 13 & Benjamin Button. Justeru aku tak agak2 even aku tak put any high expecttn to this muvie sbb aku x penah dgr.

Tapi!

Tapi intro cerita ni mengubah 200% pandangan aku pada muvie ni & prinsip last min muvie picker. Tha muvie seperti buat aku sedang duduk di dalam wayang tahun 70an. Tha music, tha shots, tha scrpts line, tha flows, bikin aku berangan duduk di kerusi getah dalam panggung yang dipasang kipas pusing bukan aircond.

Brad Pitt membanggakan dengan peran lelaki ingeris era itu dengan slanga yang selamba rabak. Dan seluruh jalan ceritanya buat aku rasa; yes, this is tha best film yang aku tonton tahun 2009. Its such a perfect story even kisahnya mencanangkan Yahudi yang berjaya mengalahkan Nazi dengan cara paling kemas & briliant [semua orng tahu Nazi Jerman yang kalahkan Yahudi France waktu zaman perang dulu]

Tha film is about to tell tha world yang Yahudi tak kalah plus they got kepala otak geliga (kununnya). Aku tak memandang aspek bangsa in this film cuma aku suka dengan flow cerita yang disusun satu-satu dan sangat cool. Plus aku paling suka babak waktu dalam panggung, si tentera Nazi dibunuh oleh perempuan yang disukanya dan perempuan itu juga dibunuh tapi dalam feel yang paling eksotik.

So to you guys, korang kene beratur panjang2 dekat curve to watch this PUREfect film. Sbb aku tak rasa cinema lain ade tayang ini muvie. Kot. :p

Dan malam ahad hari tu i had a very nice moment. Thanx kamu, bawa saya terbang tinggi-tinggi. Nanti kita tgk Pisau Cukur & Twilight New Moon, sama2 keh.

Plus hey fellows, yesterday ada yang khabarkan pada aku, theres a guy yang copy my Pernikahan Sulit at his notes in FB. It sucks gila. Tak reti malu kan. so to u Tengku Zairy Tengku Ismail, yeah u luks damn hawt dowh in those fake pixa but it doesnt mean aku bole kasi u greenlight to post it suka suki je. Im not scared sbb aku dah produce cerita tu since 2007 & u baru post to that page. I even dah register it to my copyright. So jgn noty2 ha.

Tapi suka tgk komen2 at page Tengku tu. Kah2.. tengku.. tengku, sib baek buah hati aku lg hawt dr u *kataku sambil menggeleng kepala.



| edit post

2 Reply to "Lenggang Kangkung"

Penapenis on November 2, 2009 at 1:18 PM

love the title lenggang kangkung tu.. heee,

P/S Uzair dah ckap bagus, haruslah aku tonton the 'bastard' tu..^.^

 

Anonymous on April 8, 2010 at 5:02 PM

hey~

i do copy ur 'penikahan sulit' too but nt to b publish at anywhere or anyhow..i copy sbb i pc kt meja i xde internet..so copy dr pc org n bc kt pc i yg xde internet..so just to let u know k..i gaygeh nk copy lps bc 'Khairy Armani'..anyway..i like Khairy Armani damn much!keep up the good work..hv a nice day..