U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Bukanlah Aku 1

Wednesday, September 23, 2009 by , under

Aku mungkin bukan lahir atas lantai emas bertakhta,

Aku mungkin bukan besar dalam keluarga diraja,

Aku mungkin bukan bermain dengan duit melata,

Aku mungkin bukan anak sang tengku mahkota,

Aku mungkin bukan diam dalam istana dewa,

Aku mungkin bukan berjalan dengan sepatu intan berkaca,

Aku mungkin bukan pernah terbang jauh ke luar tanah negara,

Aku mungkin bukan pemilik wajah kacak belaka,

Aku mungkin bukan tinggi; jalan terpaku semua mata,

Aku mungkin bukan menyarung tubuh memukau harganya,

Aku mungkin bukan lelaki segak bergaya,

Aku mungkin bukan siapa-siapa,

Tapi aku juga hanya sang manusia,
Punya rasa ingin suka dan gembira,
Yang kalau hatinya terinjak terlambung;
Maka pedih segenap isi inderaloka.

- Bujang Lara -



| edit post

1 Reply to "Bukanlah Aku"

Naozu on September 23, 2009 at 2:07 PM

huhu.. home made ni.. hehehehe.. penuh bermakna.. kekeke