U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Kosong Yang Penuh (0)

Monday, September 08, 2008 by , under

Kosong rasanya hidup aku belakangan ini. Biar sebetulnya jadual sehari aku penuh dengan macam-macam benda. Cuma aku tak rasa sesibuk orang lain. Masalah hidupnya ada tapi aku tak tahu cara untuk mematikan dari hati. Justeru aku biarkan terus jadi sarang tebu yang tebal. Seperkara lagi; aku sedang pening melayan kerenah dua manusia yang sudah melekat dalam hati. Aku suka keduanya tapi aku tak tahan layan rasa yang dibaling untuk aku.
Yang seorang kebudakan, yang lagi satu keras hatinya. Tapi dua-dua sudah memutuskan untuk memiliki aku. Arh dunia, tak pernah lekang dugakan aku.
Bulan puasa kali ini, aku lalui dengan rasa sederhana; sendiri, jauh dari keluarga. Cuma mungkin sedih hati tertutup dengan ada mereka-mereka yang keliling hidup aku sekarang. Benar aku rasa 'hidup' di sini.
Dan benar! Aku rindukan rumah... Entah bila dapat pulangnya... Hurmh...



| edit post

0 Reply to "Kosong Yang Penuh"