U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Belakangan Ini 1

Wednesday, August 06, 2008 by , under

Jangankan habis pengajian diploma, kuliah pertama aku pun belum bermula; ada hamba Allah dah datang berbisik disebelah aku, bertanyakan kalau2 aku bersetuju untuk join production dia dan letakkan aku sebagai screenwriter untuk projek filem pendek. Aku pandang kerut kening tak tahu hulu pangkal. Cuma lepas beribu patah perkataan dia terangkan kat aku;
"Best ar! Nak! Nak!" itu reaksi aku plus gaya2 gedik utk menarik perhatian orang ramai. Hak!
Aku terima bukan sebab ini kali pertama aku join production tapi atas asbab aku dah lama tak buat sesuatu bersama orang lain. Kali terakhir dulu pun waktu projek mega theater Apa Kau Rasa last 2007 dengan budak2 SEGi and few others project. Justeru bila ada yang datang menawarkan aku lakukan ini, aku tak tunggu lama untuk mulakan kerja.
Tugas aku hanya menyiapkan senaskah skrip bertajuk Paint tentang seorang pelukis yang psiko yang ada sejarah hitam di masa lampau hingga menjadikan dia sebagai seorang pembunuh. Skripnya ringkas, plotnya tak banyak tapi flow ceritanya yang agak bagus bagi aku; idea asalnya dikasi oleh si tukang direktor.
Jadi tunggu aje hasilnya nanti yeap but WAIT! Aku juga dijadikan main charector untuk another short flim clips as urbensexual guy yng suka smoking directing by same director n production.
SHIT!
Bayangkan aku yang bukan perokok (bahkan TIDAK PERNAH) diminta melakonkan aksi merokok 7 batang rokok dari pukul 6 ptg till 7.30 mlm (waktu shoot). Poyo tak poyo la kan. Hak! Tapi at least aku dah tahu juga how feelings jadi commercial model. Lebih exhausted dari billboard shots.
Ada yang perli2 tentang peran aku yang jadi perokok nampak kaku (sebab latihannya diajar 5 minit aje) dont give me that crap ar... Aku lagi ensem dari korang.. hak tibe2...
Aku pun dah pindah new bilik yang lebih enak. Aku pilih katil yang hujung, katil bahagian atas menghadap ke hutan belakang situ, kalau malam aku lebih senang untuk baring-baring menghadap ke dalam hutan. Alir perasaan aku jadi tenang. Apalagi kalau dengar angin deru ikut tingkap yang aku sengaja bukakan selalu sambil asyik ingatkan keluarga yang dah aku tak jumpa sejak aku sampai ke sini.
To all of ma blog readers; stay co0l yeap.
Yang dok tanye bile Pernikahan Sulit nak sambung tu, sila sabau. Gua bukan ade masa menatap monitor 24-7 mcm dulu dah, cuma bole jamin tha sec. season will be more advanture.. seAdvanture cerita The Dark Night. Ngeh2.



| edit post

1 Reply to "Belakangan Ini"

m a x i e on August 7, 2008 at 3:01 PM

good to u zair....glad u hapy there...njoy life...hv fun...n always take care e ...jgn nakal2 k!!