U M A R | U Z A I R

dan kisah-kisah dari kerlingan matanya

Pintu Dua (0)

Friday, December 21, 2007 by , under

Aku mahu jadi burung
Bebas lebar sayap ke mana pun

Aku mahu jadi angin
Kencang melayar ke hujung dunia

Aku mahu jadi rimau jantan
Senang tajamkan taring geraham

Aku mahu jadi daun
Hijau dan berdebuan

Aku mahu jadi bintang
Indah bergantungan di celah angkasa

Aku mahu jadi bulan
Biar pungguk selalu rindukan

Aku mahu jadi matahari
Panasnya bahangkan segenap bumi

Aku mahu jadi karang
Besarnya indahkan taman lautan

Aku mahu jadi ikan
Kibas ekor di air dalam

Aku mahu jadi tanah
Menjadi pembalut bumi bertuah

Aku mahu menjadi antara mereka
Yang bahunya tidak memikul beban dosa

Aku tak mahu menjadi manusia
Duri dan bara jadi alas kakinya

Tapi aku tetap manusia
Yang matinya nanti ada pintu dua

Syurga
Atau Neraka…


-Bujang Lara-



| edit post

0 Reply to "Pintu Dua"